Strona GłównaStrona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Album  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Baba Jaga
2013-01-04, 08:41
NAJWAŻNIEJSZA JEST SZKOŁA
Autor Wiadomość
Baba Jaga 

Dołączyła: 21 Sty 2011
Posty: 709
Skąd: Warszawa, Ochota-Szczęśliwice.
Wysłany: 2012-11-27, 11:42   NAJWAŻNIEJSZA JEST SZKOŁA

NAJWAŻNIEJSZA JEST SZKOŁA

W szkołach podstawowych dzieci, jak co roku w listopadzie, uczciły postać Misia – symbol dzieciństwa, bezpieczeństwa oraz mocy miłości i przyjaźni w życiu dziecka. Po dziecięcych pracach widać, jak serdeczne i wrażliwe jest serce dziecka. Szkoła kształtuje umysł małego człowieka ale i jego stosunek do świata, do innych ludzi, uczy odpowiedzialności i współpracy z innymi. W czasach, kiedy dzieci często są osamotnione, ponieważ rodzice jadą gdzieś za chlebem, nie radzą sobie lub nie są przygotowani do rodzicielstwa – szkoła może być podstawowym edukatorem, strażnikiem jego praw, opiekunem w problemach, symbolem otaczającego świata, pośrednikiem w ważnych sprawach. Dlatego powinna być dostępna, otwarta ( z zachowaniem odpowiednich proporcji w stosunku do jej podstawowej roli ) dla wszystkich dzieci, rodziców i organizacji społecznych. Należy się szkole i nauczycielom szacunek ale i ochrona. Zapewnia to system prawa, organy państwa i samorządu ale i społeczeństwo, jako dawca i hegemon wszelkiej władzy w państwie demokratycznym.

„Edukacja publiczna należy do zadań własnych gminy polegających na zaspokajaniu potrzeb zbiorowych wspólnoty”( ustawa o samorządzie gminnym). Samorząd lokalny ma obowiązek zapewnić dostęp do powszechnej i bezpłatnej edukacji wszystkim dzieciom mieszkającym na jej terenie - realizuje tu konstytucyjną gwarancję powszechnego dostępu dzieci do nauki. Na tle pogarszającej się sytuacji finansowej gmin czy dzielnic miast, samorządy podejmują decyzje pomagające zmniejszyć wydatki również w sferze oświaty. W tej sytuacji niezbędne jest pamiętanie o podstawowym znaczeniu szkół dla jak najlepszego rozwoju młodego pokolenia, a zatem dla dalszego rozwoju społecznego i gospodarczego kraju. Wydatki i oszczędności są być może konieczne, ale nigdy te szkodzące dobrej i dostępnej szkole.

Na tle tych rozważań ciekawą informacją jest to, że 12 listopada urząd Rzecznika Praw Obywatelskich zwrócił się do Ministra Administracji i Cyfryzacji z zastrzeżeniami w stosunku do przekazywania szkół samorządowych do podmiotów prywatnych – osób fizycznych, spółek w tym spółek komunalnych, stowarzyszeń i fundacji. Podmioty prywatne prowadzące szkoły nie mają ustawowego obowiązku zapewnienia każdemu dziecku z gminy/dzielnicy miejsca w placówce realizującej bezpłatnie podstawę programową i prowadzącej rekrutację na zasadzie powszechnej dostępności. Może to oznaczać naruszenie prawa w stosunku do mieszkańców danej gminy/dzielnicy. Rzecznik Praw Obywatelskich wskazuje w swoim wystąpieniu, że szkoły prowadzone przez podmioty niepubliczne nie mogą zastępować szkolnictwa publicznego, a jedynie je uzupełniać.

Poniżej załączyłam urocze Misie w wykonaniu naszych mądrych i wrażliwych dzieci. Pamiętajmy jednak, że aby nasze dzieci pokazały cały swój potencjał w dorosłym życiu, potrzebują dobrej szkoły i mądrych dorosłych.

IMG_4802.JPG
Galeria Misi czy Misiowa Galeria w szkole podstawowej nr 10 na ul. Jasielskiej na Ochocie.
Plik ściągnięto 74 raz(y) 1,4 MB

IMG_4803.JPG
Pani Misia - według mnie, najpiękniejsza praca.
Plik ściągnięto 26 raz(y) 1,36 MB

Ostatnio zmieniony przez Baba Jaga 2012-11-27, 15:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
MaMa 

Dołączyła: 21 Lut 2011
Posty: 81
Skąd: Ochota-Szczęśliwice
Wysłany: 2012-11-27, 22:56   

Zgadzam się z tezą tego postu, podoba mi się, że w ogóle o tym piszesz Babo Jago, bo to przecież taki "nudny" temat dla większości .. A Misie zrobione rączkami dzieci podobają mi się najbardziej :-D :!:
 
 
Jerzy_S 

Wiek: 68
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 725
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 09:12   

Pani Misiowa bardzo ładna, Miś trzymający wielkie serce jest bardzo oryginalny . Trudno przydzielić wyróżnienia i poszczególne miejsca rysunkom dzieci a pewnych rysunków nie nagrodzić.
Ciekawe jest to, że niektórzy artyści jako osoby dorosłe po studiach artystycznych, malują w konwencji rysunków dziecięcych. Bohdan Butenko na przykład tak rysował.
_________________
Jerzy_S
Ostatnio zmieniony przez Jerzy_S 2012-11-28, 09:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Baba Jaga 

Dołączyła: 21 Sty 2011
Posty: 709
Skąd: Warszawa, Ochota-Szczęśliwice.
Wysłany: 2012-11-28, 09:56   

Tak, dziecięce prace są piękne. Czuć w nich dobroć i optymizm dziecka, są szczere, symboliczne, mają w sobie mądrość niezanieczyszczoną sprawami pobocznymi, błahymi, nieważnymi w ostatecznym rozrachunku. Pewnie dlatego artyści sięgają po taką formę artystyczną. Muszę obejrzeć prace pana Butenko :!: Podobnie wykonują prace ilustratorzy/rki książek dla dzieci. Używają konwencji dziecięcej. Niektóre ilustracje są wspaniałe, inne bardzo śmieszne, bawią do łez. Twórczość dzieci i dla dzieci jest wspaniała. Sama znam ilustratorki książek dla dzieci, jedna jest mi nawet bardzo bliska, choć nie widujemy się często :-( . Może napiszę o niej wkrótce. Niektóre dziecięce prace pokazują również problemy dziecka, są odbiciem tego, co dziecko przeżywa. Dlatego na pracę dzieci patrzą uważnie dobrzy nauczyciele i pedagodzy, psychologowie oraz uważni rodzice. Praca plastyczna dziecka sygnalizuje, gdy dziecko się boi, gdy jest niespokojne, gdy nie umie sobie poradzić, gdy ma problemy emocjonalne, np. okazuje agresję (to tylko symptom innego problemu u dziecka lub w jego rodzinie). Po rysunku dziecka widać, czy dziecko ma się dobrze, czy jego rodzina funkcjonuje poprawnie(np. dużo czerni, czerwieni w rysunku oznacza problem).

Jeśli chodzi o ocenianie i nagradzanie prac dzieci, to masz rację Jurku - nie można tego robić pochopnie lub nie nagradzać wszystkich dzieci. Sam udział dziecka w konkursie powinien zostać nagrodzony, wyróżnione mogą zostać dzieci ze względu na wkład pracy lub wyjątkowo ciekawy pomysł (choć to już jest ocena subiektywna), nie powinni być raczej oceniani rodzice, którzy wykonają pracę za dziecko ;-) .

Poniżej praca mojego dziecka - widać na niej, jak ten Miś jest ważny w skali świata - dobry i miły Miś jest baardzo duży, ważny, w tle widzimy gwiazdy, planety, rakiety, na ziemi króluje gospodarność ("Ogród"), żywność (jakiś marcheweczki, etc) i piękno natury ( na szczytach gór niebieski potok, poniżej kwiaty). Zwróć uwagę, że ten Miś zdobył górski szczyt :!: (flaga z twarzą Misia powiewa na szczycie). To dzielny i zwycięski Miś :-D . Czy ten obrazek nie jest pełen treści :?:

IMG_4655.JPG
Duży, dobry Miś jest najważniejszy i najlepszy na świecie.
Plik ściągnięto 36 raz(y) 1,53 MB

 
 
Iza 

Dołączyła: 13 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: Ochota-Włodarzewska
Wysłany: 2012-12-05, 13:57   

Słuszne uwagi Babo Jago. Ja bym jeszcze chętnie podyskutowała o skuteczności edukacji stosowanych w polskich szkołach (wkuwanie nadmiernej masy materiału i testowa weryfikacja wiedzy), o dostępie do posiłków w szkołach publicznych ( też w gimnazjach i liceach), o sensowności nauczania religii w szkołach, o braku metody w nauczaniu dyslektyków i innych dzieci ze trudnościami w uczeniu się na tle dysfunkcji oraz o udziale czynnika społecznego w tym rodziców w życiu i funkcjonowaniu szkoły. :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template forumix v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
stat4u
Kopiowanie tre?ci i zdj?? z portalu i forum bez zezwolenia zabronione