Strona GłównaStrona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Album  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
INF. BURMISTRZA O STREFIE PŁATNEGO PARKOWANIA NA ST.OCHOCIE
Autor Wiadomość
KKA 

Dołączyła: 16 Mar 2011
Posty: 218
Skąd: Ochota-Szczęśliwice
Wysłany: 2013-01-03, 11:21   INF. BURMISTRZA O STREFIE PŁATNEGO PARKOWANIA NA ST.OCHOCIE

INFORMACJA BURMISTRZA DZIELNICY WOJCIECHA KOMOROWSKIEGO O STREFIE PŁATNEGO PARKOWANIA NA STAREJ OCHOCIE

Po artykułach Jarosława Osowskiego w Gazecie Wyborczej Stołecznej o kontrowersjach związanych z praktycznymi problemami dla mieszkańców spowodowanymi sposobem wprowadzania tej strefy na etapie wykonawstwa, wyjaśnienie to wydaje się konieczne. Bo chyba o zasadności wprowadzenia tej strefy w tym rejonie nikt rozsądny, a szczególnie mieszkaniec, nie wątpi. Sprawa rozbija się jednak o tzw. istotne szczegóły. Wygląda na to, że jednak władze samorządowe nie przygotowały tej ważnej zmiany w życiu mieszkańców tego fragmentu dzielnicy z odpowiednią starannością. Wyjaśnienie Burmistrza - miejmy nadzieję - będzie wstępem do naprawy całej sytuacji.

„O parkowaniu na Starej Ochocie – wyjaśnień słów kilka.
(12 grudnia 2012)
W ostatnim czasie duże kontrowersje wzbudziła sprawa rozszerzania Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) na Ochocie. Mieszkańcy sprzeciwiali się wytyczaniu nowych miejsc postojowych i nowej organizacji ruchu. Problem jest istotny i wymaga wyjaśnienia.

Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego na Starej Ochocie nie jest tematem nowym. Mieszkańcy wielokrotnie zgłaszali propozycję utworzenia Strefy dla unormowania parkowania. Ich propozycje poparli ochoccy radni i burmistrzowie. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że parkowanie samochodów na Starej Ochocie jest dużym problemem. Problemem również na obszarze całej Ochoty, dzielnicy mocno zurbanizowanej.

Utworzenie strefy SPPN musi być poprzedzone zmianą organizacji ruchu. Plan takiej reorganizacji jest w tej chwili wprowadzany w życie. Z jednej strony porządkuje ruch i parkowanie, a z drugiej strony wymusza zmniejszenie liczby miejsc postojowych na określonej powierzchni. Jest to spowodowane obowiązującymi przepisami prawa o ruchu drogowym. Zakazane jest na przykład parkowanie samochodów na łukach skrzyżowań, a taka sytuacja powtarzała się nagminnie. Z obserwacji z innych rejonów i dzielnic Warszawy, gdzie została wprowadzona strefa SPPN wynika, że będzie więcej miejsc postojowych dla mieszkańców, gdyż inni kierowcy nie będą parkować lub parkowanie będzie sporadyczne.

Sytuacja komunikacyjna na terenie Starej Ochoty jest w fazie porządkowania. Na początku grudnia Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął wprowadzanie nowej organizacji ruchu w rejonie Starej Ochoty. Rozpoczęto oznakowanie ciągów komunikacyjnych i miejsc postojowych. Projekt nowej organizacji ruchu został przygotowany zgodnie z prawem o ruchu drogowym oraz obowiązującymi normami.

Ponieważ przyzwyczajeń kierowców nie da się od razu zmienić, to dzisiaj spotykamy się z sytuacją konfliktową. Parkowanie odbywa się jak poprzednio, to znaczy gdziekolwiek, z lekceważeniem zupełnie nowej organizacji ruchu. W związku z powyższym służby miejskie interweniują i normalizują sytuację tak, aby wyegzekwować zachowania zgodne z przepisami.

Mamy przeświadczenie, że wprowadzone zmiany, pomimo bieżących nieporozumień, przyniosą oczekiwane przez mieszkańców rezultaty. Otrzymaliśmy zapewnienie Zarządu Dróg Miejskich, że głosy mieszkańców dotyczące organizacji Strefy będą uwzględniane. Wszelkie zauważone niedogodności będą rozpatrywane i weryfikowane na bieżąco. „

Wojciech Komorowski
Burmistrz Dzielnicy Ochota


Źródło informacji : :arrow: http://www.urzadochota.wa...hp?str=7&id=771

IMG_4778.JPG
Ulice Kolonii Lubeckiego stały się parkingiem - w ten sposób nie można było przejść, nie mówiąc już o zniszczeniu uroku tej jednej z najpiękniejszych mini-dzielnic Warszawy.
Plik ściągnięto 43 raz(y) 1,53 MB

Ostatnio zmieniony przez KKA 2013-02-14, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KulturKampf 

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa-ul. Mochnackiego
Wysłany: 2013-01-03, 12:14   

Do tej pory to był darmowy parking dla masy różnych ludków z różnych miejsc. Ciekaw jestem, jak będzie rozwiązana sprawa samochodów studentów licznych w tej okolicy z racji zamieszkiwania w Alcatraz. Pewnie podobnie jak pozostałych mieszkańców.
 
 
Duch Ochoty 

Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 75
Skąd: Pl. Narutowicza
Wysłany: 2013-02-14, 22:26   

Oto pozytywny przykład aktywności radnych w ważnej - a nawet gorącej - sprawie parkowania w zabytkowych rejonach Ochoty - w Kolonii Staszica i Kolonii Lubeckiego. Uwagi mieszkańców zostały zauważone.

+++++++++++++++++++++++
poniedziałek, 14 stycznia 2013

Uchwała nr 97 Komisji Polityki Przestrzennej, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy z dnia 10 stycznia 2013 r.
w sprawie: wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego na terenie Kolonii Staszica i Lubeckiego w dzielnicy Ochota


Działając na podstawie § 38 ust. 1 Statutu Dzielnicy Ochota m. st. Warszawy będącego załącznikiem do Uchwały Nr LXX/2182/2010 Rady m. st. Warszawy z dnia 14 stycznia 2010 r. w sprawie nadania statutów dzielnicom m. st. Warszawy (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 32 poz. 453 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
W związku z planowanym wprowadzeniem strefy SPPN na terenie Kolonii Staszica i Lubeckiego na terenie dzielnicy Ochota i związaną z tym faktem likwidacją miejsc parkingowych na tym terenie Komisja Polityki Przestrzennej Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska wyraża zaniepokojenie zaistniałą sytuacją. Komisja nie zgadza się na całkowitą likwidację miejsc parkingowych (postawienie znaku B36) w rejonie ślepo zakończonych ulic (tj. Hoffmanowej, Korzeniowskiego, Prezydencka, Sędziowska, Prokuratorska, Łęczycka, Solariego). Ponadto Komisja zgadza się ze słusznymi protestami mieszkańców dotyczącymi likwidacji miejsc parkingowych w rejonie ulic Langiewicza, Mianowskiego, Mochnackiego, Pługa, Uniwersyteckiej. Zwracamy się do Zarządu Dróg Miejskich o gruntowną weryfikację ww. projektu organizacji ruchu i miejsc parkingowych na terenie obu kolonii, w tym uwzględnienie w tym rejonie specyfiki zabytkowego charakteru kolonii (min. montaż czarnych słupków w rejonie skrzyżowań, zamiast słupków biało czerwonych). Prosimy o wypracowanie alternatywnych rozwiązań i propozycji dla mieszkańców parkujących swoje samochody na terenie kolonii, tak aby proponowany projekt nie utrudniał życia mieszkańcom i był zgodny z przepisami ruchu drogowego.
Komisja występuje o czasowe zawieszenie obowiązującej uchwały Rady m.st. Warszawy, a także uwzględnienia postulatów mieszkańców przedstawionych w załączeniu.

Przewodniczący Komisji Karol Wiszniewski


Załącznik do Uchwały Nr 97 Komisji Polityki Przestrzennej, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska z dnia 10.01.2013 r.
Postulaty mieszkańców Starej Ochoty obecnych na posiedzeniu w dniu 10.01.2013r

1. Wnioskujemy o zawieszenie realizacji uchwały Rady Warszawy dotyczącej rozszerzenia strefy płatnego parkowania w obszarze „Starej Ochoty” z uwzględnieniem Koloni Staszica i Kolonii Lubeckiego jako terenów objętych ochrona konserwatorską.
2. Wnioskujemy o przeprowadzenie wieloetapowych konsultacji społecznych na podstawie, których mieszkańcy przedstawią wytyczne projektowe na zagospodarowanie przestrzeni publicznej Starej Ochoty i będą mieli nadzór nad sporządzanymi projektami.
3. Postulujemy o rewizje organizacji strefy płatnego parkowania na ulicach: Mianowskiego, Uniwersyteckiej i Pługa. Pługa – parkowanie po jednej stronie ulicy, Mianowskiego – pozostawienie dotychczasowej organizacji kosztem likwidacji chodnika po jednej stronie ulicy i tym samym poszerzenia światła jezdni. Uniwersytecka – parkowanie jak dotychczas po obu stronach ulicy. Wprowadzenie ograniczeń prędkości na wyżej wymienionych ulicach, co zwiększy bezpieczeństwo i pozwoli na likwidacje słupków.
4. Mieszkańcy ulicy Prezydenckiej, ze względu na specyfikę ich ulicy proszą o wyłączenie ich ulicy ze strefy płatnego parkowania.
5. Wnioskujemy o udostępnienie dokumentacji analitycznych, ekspertyz, które posłużyły do podjęcia już realizowanych przedsięwzięć. Prosimy o przedstawienie zabiegów projektowych wykonanych przez firmę projektową uwzględniających historyczny charakter przestrzeni.
6. Jeśli takowe nie istnieją wnioskujemy o sporządzenie dokumentacji analitycznej.
7. Wnioskujemy o powtórne przeanalizowanie rozwiązań projektowych uwzględniających tym razem historyczny charakter przestrzeni. Proszę wziąć pod uwagę odstępstwa projektowe od obowiązujących przepisów przy wyznaczaniu miejsc parkingowych. Prosimy wziąć pod uwagę różne rozwiązania techniczna przy dostosowywaniu przestrzeni do jej funkcji stosowanych w Polsce i na świecie w przestrzeni zabytkowej w projektach infrastruktury drogowej.
8. Wnioskujemy o przeanalizowanie możliwości prawnych i ich konsekwencji dla mieszkańców jeśli rozważalibyśmy zdjęcie kategorii drogi gminnej na omawianym terenie.
9. Wnioskujemy o inwentaryzacje i weryfikacje wszystkich istniejących słupków na Starej Ochocie. Prosimy o ujednolicenie stylistyki słupków i pozostawienie jedynie tych, które rzeczywiście nie mogą być zastąpione innymi rozwiązaniami technicznymi, prawnymi czy obyczajowymi.
10. W szczególności prosimy o zweryfikowanie zasadności ustawienia 125 słupków wzdłuż ul. Krzywickiego na odcinku ok. 250m. Postuluje się usunięcie tych słupków ze względu na niebezpieczeństwo z nich wynikające dla parkujących (konieczność częściowego parkowania na jezdni w zimę). Słupki uniemożliwiają otwieranie drzwi przednich i tylnych samochodu. Słupki te ograniczają możliwość wyciągnąć dzieci z fotelika. Wypływają też niekorzystnie na estetykę - kolory nie pasujący do otoczenia filtrów, różne rodzaje słupków. Wnioskujemy o rozważną analizę i ograniczenie kosztownych przy inwestycjach tj. słupki.
11. Wnioskujemy o działania doraźne takie jak: Zawieszenie obowiązywania zakazu do czasu wprowadzenia strefy.

Postulaty zebrała i spisała: Agnieszka Bukowska (mieszkanka)


Źródło - www.urzadochota.waw.pl
Ostatnio zmieniony przez Duch Ochoty 2013-02-14, 22:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Baba Jaga 

Dołączyła: 21 Sty 2011
Posty: 709
Skąd: Warszawa, Ochota-Szczęśliwice.
Wysłany: 2013-03-18, 15:19   Pozytywny odzew władz samorządowych Ochoty -parkowanie.

:!: Pozytywny odzew władz samorządowych Ochoty.

Jednak mieszkańcy Starej Ochoty przy wsparciu ze strony radnych różnych ugrupowań dali radę wywrzeć wpływ na podjęte decyzje i działania władz dzielnicy Ochota w zakresie zasad parkowania w Kolonii Staszica i Kolonii Lubeckiego. Jest to pozytywna informacja dla mieszkańców tych obszarów ale i dla obserwatorów życia społecznego w lokalnym środowisku i wpływu mieszkańców na władzę samorządową. Wlewa ta sytuacja nieco otuchy i wiary w nas - mieszkańców- że warto się starać, interesować się i zabiegać o jak najlepsze załatwianie spraw w zakresie lokalnym. Może nawet pójdzie nas więcej zagłosować w czasie następnych wyborów samorządowych !?

Baba Jaga

Oto link do artykułu dziennikarza stołecznej Gazety Wyborczej zajmującego się odp pewnego czasu tym problemem. :arrow: http://warszawa.gazeta.pl...zie_wiecej.html
Poniżej fragmenty artykułu.

Rewolucja w parkowaniu na Ochocie. Zmniejszą strefę.
Jarosław Osowski
14.03.2013
Przemyśleliśmy sytuację na Langiewicza, zmieniliśmy projekty, inżynier ruchu zatwierdził już nowe. Kolejność kroków była błędem - mówił do mieszkańców burmistrz Ochoty Wojciech Komorowski.

Najmniejsze uliczki na Starej Ochocie zostaną wyłączone ze strefy płatnego parkowania. Dzielnica wprowadzi tam zakazy ruchu i wyda mieszkańcom identyfikatory uprawniające do wjazdu i postoju
To efekt wczorajszego spotkania na rogu Sędziowskiej i Langiewicza. Władza wyszła tam do wyborców, złożyła samokrytykę, a na koniec przedstawiła kilka propozycji. Mieszkańcy wybrali sobie tę, którą uznali za najlepszą. Jest więc nadzieja na zakończenie wielomiesięcznych protestów, które poprzedzają uruchomienie od 1 kwietnia parkomatów w okolicach Filtrów i na tyłach pl. Narutowicza.

Mimo mrozu zebrało się blisko 50 mieszkańców Kolonii Staszica. Rozwieszone na słupach ulotki zapowiadały przybycie ważnych urzędników. Najpierw zjawił się miejski inżynier ruchu Janusz Galas. - A co z burmistrzem? Pewnie nie może znaleźć wolnego miejsca, żeby zaparkować - komentowano.

Służbowe auto Wojciecha Komorowskiego (PO) stanęło jednym kołem na chodniku ul. Sędziowskiej, a drugim na jej jezdni tuż przed znakiem z zakazem zatrzymywania. Wokół wszystko było zajęte. Na ul. Langiewicza, gdzie urzędnicy chcieli całkowicie zlikwidować miejsca postojowe, uformował się rząd samochodów. Obok nich zmieściło się standardowej szerokości przejście chodnikiem, a po drugiej stronie pas do przejazdu z dobrze widocznymi na nieodśnieżonym asfalcie śladami. Mimo to i tutaj zamontowano zakaz zatrzymywania. Burmistrz Komorowski przyznał: - Błędem była kolejność kroków. Najpierw wprowadzono zakazy, choć system płatnego parkowania wchodzi od 1 kwietnia. Będzie jednak jak w starym dowcipie z kozą, którą wam stąd wkrótce zabierzemy. Przemyśleliśmy sytuację na ul. Langiewicza, zmieniliśmy projekty, inżynier ruchu zatwierdził już nowe, i samochody będą mogły stawać po prawej stronie jezdni. Wprowadzimy też dwa parkomaty - zapowiedział.

"Dajemy radę!"

Punktem spornym są jednak ślepe uliczki w tej części dzielnicy. Według burmistrza, choć bardzo wąskie, zgodnie z przepisami muszą pozostać dwukierunkowe, żeby zapewnić dojazd służbom ratowniczym i możliwość zawracania dla samochodów. Stąd nie ma mowy o parkowaniu.

- Dajemy sobie radę! Po prostu wyjeżdżamy tyłem - wołali mieszkańcy. Inżynier Galas zaproponował zmianę rangi tych uliczek, tak by stały się drogami wewnętrznymi. - Wtedy to mieszkańcy zaczną tu odpowiadać za bezpieczeństwo i będziecie sobie dalej dawać sami radę - powiedział.

- Na takich drogach wewnętrznych nie obowiązuje strefa płatnego parkowania. Jedyny problem jest taki, że ta nowa kategoria ulic może obowiązywać dopiero od 1 stycznia - dodał burmistrz Ochoty. Jego wyjaśnienia przerwała interwencja policjantów: - Proszę przejść na chodnik i nie tarasować ruchu! - padło polecenie z radiowozu z migającymi na niebiesko kogutami. Na Sędziowskiej natychmiast utworzył się korek.

Zebrani musieli się przenieść na jedno z podwórek. Tam mieszkańcy usłyszeli, że jest też możliwość odgrodzenia najmniejszych uliczek szlabanami i wręczenie mieszkańcom pilotów.

- A nie można po prostu postawić zakazów wjazdu, które nie obowiązywałyby lokatorów? - pytano.

- Byłoby to wbrew przepisom, to jest teren ogólnodostępny - odpowiadał Janusz Galas, ale ludzie przypomnieli mu, że tak to właśnie wygląda na Starym Mieście. Tam ruch jest zabroniony i tylko mieszkańcy w wyjątkowych sytuacjach mogą podjechać na chwilę pod drzwi.

"Co się tu dzieje?"

W końcu inżynier Galas ustąpił i zaproponował, by dzielnica wprowadziła w Kolonii Staszica zakazy ruchu i wydała mieszkańcom identyfikatory. Taka organizacja miałaby obowiązywać na: Prezydenckiej, Jesionowej, Aplikanckiej, Prokuratorskiej i fragmencie Sędziowskiej. Podobnie byłoby na ślepo zakończonych ulicach Hoffmanowej i Korzeniowskiego w Kolonii Lubeckiego. Burmistrz Komorowski przyznał, że myślał o takim rozwiązaniu, ale miał obawy, czy zakazy ruchu nie będą łamane przez kierowców przyjeżdżających z innych dzielnic. - Wtedy wezwiemy straż miejską - przekonywali mieszkańcy.

- A więc zgoda, zrobimy tak, jak chcecie - podsumował burmistrz. Dziś będzie to mógł ogłosić radnym Ochoty podczas ich sesji.

- Udało się! Brawo! Dziękujemy! - wołali ludzie.
_________________
BABA JAGA
Ostatnio zmieniony przez Baba Jaga 2013-03-18, 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template forumix v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
stat4u
Kopiowanie tre?ci i zdj?? z portalu i forum bez zezwolenia zabronione