Strona GłównaStrona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Album  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Instrukcja - Jak coś napisać na Forum? Wersja dłuższa.
Autor Wiadomość
Baba Jaga 

Dołączyła: 21 Sty 2011
Posty: 709
Skąd: Warszawa, Ochota-Szczęśliwice.
  Wysłany: 2013-01-16, 13:37   Instrukcja - Jak coś napisać na Forum? Wersja dłuższa.

:-> Instrukcja - Jak coś napisać na Forum? Wersja dłuższa.

Pierwszy krok, żeby coś napisać to :!: zarejestrowanie się. Są fora, na których każdy może pisać, jednak często powstaje wtedy zbyt wielki chaos, w skład którego wchodzą treści wartościowe przemieszane z wypowiedziami bez sensu, tzw. spamami i słowną agresją. Aby się zarejestrować, należy kliknąć napis „Rejestracja”, który znajduje się : 1) na górnym pasku pod tzw. banerem* lub 2) po lewej stronie na górze pod napisem „Zaloguj” i „Zapomniałem hasła”.

*Baner czyli pasek graficzny z nazwą pośrodku i przełącznikami (czyli aktywnymi linkami do innego miejsca w internecie) : po prawej stronie jest przełącznik=przejście na Forum, w formie napisu: PRZEJDŹ DO FORUM, czyli należy na ten napis kliknąć lewym przyciskiem myszki i wtedy wchodzimy do Forum. Po lewej stronie baneru jest przełącznik=przejście na stronę portalową PRZEJDŹ NA PORTAL.

„Strona Główna Forum” to coś takiego jakby aktywny spis treści. Są tam Działy, a w nich Rozdziały. Jak się kliknie w jakiś rozdział, pojawiają się tytuły artykułów napisanych przez zarejestrowanych użytkowników. Klikniemy na dany tytuł – pokaże się treść wraz z komentarzami innych uczestników, jeśli są komentarze.

Jesteśmy na Stronie Głównej Forum, pod linkiem : http://www.forum-ochoty.org.pl/index.php
Na przykład pierwszy od góry Dział to SPRAWY ORGANIZACYJNE, można kliknąć myszką np. w podrozdział: SPIS WSZYSTKICH TEMATÓW. W tym SPISIE TEMATÓW piętnasty od góry to Rozdział pt. : RELACJE Z RÓŻNYCH MIEJSC W KRAJU I NA ŚWIECIE ORAZ NASZA TWÓRCZOŚĆ. Klikacie na przykład myszką w ten tytuł rozdziału. Pokazują się różne tematy. Klikacie w tytuł tematu lewym przyciskiem myszy i widzicie artykuł. Teraz możecie odpisać . Schodzicie myszką na koniec artykułu (inaczej –postu) lub na koniec wszystkich komentarzy ( czyli na ostatni komentarz) i widzicie po lewej stronie na dole pomarańczowy napis ODPOWIEDZ. Klikacie lewym przyciskiem myszy na ten napis i przechodzicie się na specjalną tablicę/pole do pisania komentarza czy odpowiedzi. Piszecie normalnie jak zwykle, jak w programie edytorskim Word. Zawsze wpisujemy tytuł tematu w oddzielnym pasku na samej górze tej tablicy=pola do pisania – ten pasek na tytuł ma od lewej strony napis: TEMAT. Po wpisaniu tytułu, schodzicie na dół do pustej tabelki, klikacie myszką, żeby pojawił się kursor i możecie coś odpisać, pisząc zwyczajnie jak w zwykłym dokumencie. Potem wciskacie PODGLĄD, żeby zobaczyć, jak wygląda ta treść. W końcu naciskacie WYŚLIJ. Odpowiedź dodaje się do komentarzy do artykułu.

Jeżeli chcemy napisać nowy artykuł/temat opisane poniżej.
PISANIE NOWEGO ARTYKUŁU CZYLI NOWEGO POSTU

Wszystko robi się jak wyżej, czyli najpierw logujemy się ( oczywiście po wcześniejszym zarejestrowaniu się), potem przechodzimy na Forum – klikając na przykład na napis na banerze u góry po prawej stronie: PRZEJDŹ DO FORUM. Jesteśmy na forum, wybieramy Dział, który nam pasuje, np. KULTURA, ŻYCIE TOWARZYSKIE ORAZ OPOWIADANIA I INNA TWÓRCZOŚĆ, klikamy na wybrany rozdział, np. RELACJE Z RÓŻNYCH MIEJSC W KRAJU I NA ŚWIECIE ORAZ NASZA TWÓRCZOŚĆ. Widzimy spis tematów już wpisanych, ale my chcemy wpisać zupełnie nowy temat. U góry po lewej stronie jest pomarańczowy napis: NOWY TEMAT (Nowy Temat). Klikamy na niego i mamy tablicę /pole do pisania – piszemy od ręki lub wklejamy (copy/paste) wcześniej napisany artykuł, zgodnie z tym jak opisywałam powyżej.

Jeżeli w międzyczasie okaże się, że nas wylogowało, nie tracimy zimnej krwi, tylko logujemy się jeszcze raz i wracamy strzałką „powrotu” ( u mnie po lewej stronie na górze jest taka strzałka do powrotu na poprzednią stronę w Internecie) tyle razy, żeby w końcu powrócić do tablicy/pola , w której pisaliśmy, czy wklejaliśmy artykuł. Wpisujemy/wklejamy tekst, a po zakończeniu - wciskamy WYŚLIJ. Pamiętamy zawsze o wpisaniu tytułu nowego tematu!! Inaczej artykuł nie będzie chciał się wysłać do forum.

:-) Odpowiadanie na artykuły czy komentarze do artykułów – jeszcze raz i jeszcze bardziej dokładnie dla użytkowników mniej doświadczonych.

Właściwie dużo omówiliśmy, ale nie do końca.

Po pierwsze – jak wspomniałam, przyjęliśmy u nas na Forum zasadę, że pisać może tylko osoba zarejestrowana, więc jako zarejestrowani użytkownicy, najpierw zawsze zalogujcie się przed wpisywaniem czegokolwiek ( czyli wpiszcie wybrany wcześniej dla siebie nick/imię i hasło w rubryczkę pod napisem „Zaloguj”).

Najeżdżacie myszką na banerze po prawej stronie, za tymi starymi zdjęciami, na napis PRZEJDŹ DO FORUM. Jesteście jakby w Spisie Treści czyli we wszystkich rozdziałach forum. Schodzicie niżej np. do trzeciego działu KULTURA, ŻYCIE TOWARZYSKIE ORAZ OPOWIADANIA I INNA TWÓRCZOŚĆ. Klikacie myszką np. na szósty rozdział RELACJE Z RÓŻNYCH MIEJSC W KRAJU I NA ŚWIECIE ORAZ NASZA TWÓRCZOŚĆ. Pokazują się już napisane tematy. Klikacie w wybrany rozdział i schodzicie do ostatniego komentarza, widzicie na dole po lewej stronie napis pomarańczowy ODPOWIEDZ, klikacie w niego. Pojawia się tablica/pole do pisania. U góry omówiliśmy już pisanie „od ręki”, od razu , na tym pustym polu do pisania. Teraz czas omówić problem „wklejenia” tekstu pochodzącego z pliku WORD znajdującego się w Waszym komputerze. Ściągacie stronę z forum i z tą rubryczką na dolny pasek na pulpicie komputera, niech czeka. Macie napisany tekst w WORD-ie w komputerze, otwieracie ten dokument/plik, zaznaczacie ten tekst, robicie COPY (Kopiuj), wychodzicie z tego dokumentu. Wracacie na wcześniej otwarte forum, do otwartej wcześniej „tablicy do pisania”, klikacie na górze pustego pola do pisania, żeby pojawił się kursor, przyciskacie prawy przyciski myszy i klikacie PASTE =WKLEJ to, co zaznaczyliście w dokumencie .Tekst się wkleja, niestety bez eleganckiej czcionki czy zgrubień (bold). Trzeba jeszcze chwilę popracować nad tym tekstem, żeby wyglądał nieźle, czyli porobić odstępy, powiększyć czcionkę, etc.

Jak chcecie np. pogrubić jakiś fragment tekstu, najeżdżacie myszką i podświetlacie ten tekst, przechodzicie myszką na górny pasek nad polem do pisania i klikacie w literkę „B”. Tekstu nie zobaczycie w tej tabelce w docelowym wyglądzie, dlatego dobrze jest kliknąć na napis: „PODGLĄD” na dole tej strony do pisania. Jak skończycie pisać, trzeba nacisnąć „WYŚLIJ”. Jak coś Wam się nie podoba w napisanym już tekście, zawsze można nacisnąć przycisk „edytuj” po prawej stronie u góry tekstu i wtedy można zrobić poprawkę. * Zawsze ja (Administrator czy Moderator) mogę zrobić poprawki, jeżeli będzie taka potrzeba.

Jeszcze przed wysłaniem napisanego tekstu można dodać do tekstu zdjęcie. Powyżej słów=przełączników: PODGLĄD i WYŚLIJ jest tabelka na załącznik czyli zdjęcie. Trzeba kliknąć napis „PRZEGLĄDAJ” , wtedy automatycznie pokazują się na pliki w Waszym komputerze. Trzeba znaleźć planowany plik i jak już klikniemy wybrany plik/dokument zdjęciowy JPG,PNG, wtedy pozostaje jeszcze kliknąć na napis „dodaj załącznik”. To może trochę potrwać zanim wklei się to zdjęcie na forum. Nie udaje czasem, jeśli plik zdjęciowy jest za duży na to forum lub uszkodzony. Żeby zobaczyć jak wygląda to zdjęcie trzeba wcisnąć PODGLĄD. Można w ramce pod oznaczeniem zdjęcia dodać komentarz. Potem należy cały tekst i zdjęcie wysłać – czyli nacisnąć/kliknąć „WYŚLIJ”. Dopiero wtedy tekst jest już na forum.

Można znaleźć i otworzyć ten artykuł w inny sposób – kliknąć na banerze na samej górze po lewej stronie na napis, który jest też przełącznikiem: PRZEJDŹ DO PORTALU.

*Portal to pierwsza strona, gdzie jest napisane na przykład, kto był na forum, jakieś inne informacje oraz przede wszystkim są zamieszczane artykuły wybrane przeze mnie lub samych uczestników. Jest to jakby reklama innych wielu artykułów czy dyskusji, które są już w Forum. Forum i Portal są połączone. Na Portalu, po prawej stronie pod zegarem jest pionowa rubryka – „OSTATNIE TEMATY”. I tam są tematy od najnowszego, po kolei, według dat, obojętnie czy wpisane na Portal czy na Forum. Można kliknąć swój czy inny artykuł i czytać go lub odpisywać na niego. Potem można sobie przechodzić, gdzie się chce.

To, jak napisać coś bezpośrednio na stronę Portalu wyjaśnię innym razem lub proszę kontaktować się ze mną przez tzw. PW czy przez wysłanie Prywatnej Wiadomości do Baby Jagi lub jakiegoś Moderatora. *Wysyłanie PW – pod banerem na górze na paseczku trzeba kliknąć na napis „ NIE MASZ WIADOMOŚCI” ( może być jednak: „Masz 1 wiadomość” –trzeba w to kliknąć i wejść dalej) i napisać wiadomość podobnie jak artykuł lub komentarz.

BABA JAGA

Czasem naprawdę warto stanąć na głowie, żeby coś zrobić..JPG
Rysunek z przedwojennej gazety.
Plik ściągnięto 21 raz(y) 217,57 KB

Ostatnio zmieniony przez Baba Jaga 2013-01-25, 08:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template forumix v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
stat4u
Kopiowanie tre?ci i zdj?? z portalu i forum bez zezwolenia zabronione