Strona GłównaStrona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Album  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Baba Jaga
2015-01-22, 23:36
Budżet partycypacyjny na Ochocie-powstaje Zespół ds Budżetu
Autor Wiadomość
Paweł 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 43
Skąd: Szczęśliwice Ochota
Wysłany: 2013-10-09, 20:55   Budżet partycypacyjny na Ochocie-powstaje Zespół ds Budżetu

Budżet partycypacyjny również na Ochocie

W każdej dzielnicy w ramach realizacji budżetu partycypacyjnego w Warszawie zostanie powołany Zespół ds. budżetu partycypacyjnego. W części dzielnic właśnie rozpoczął się nabór członków do Zespołów. Jeżeli chcesz mieć wpływ na kształt budżetu partycypacyjnego w swojej dzielnicy, zgłoś się do Zespołu w swojej dzielnicy. Sprawdź na stronie Urzędu Dzielnicy, czy taki nabór się rozpoczął. Wkrótce nabór ogłoszą wszystkie dzielnice.
Co to jest budżet partycypacyjny?
Budżet partycypacyjny to proces, w trakcie którego mieszkańcy decydują o wydatkowaniu części budżetu dzielnicy: zgłaszając projekty, dyskutują nad nimi, a potem oddają na nie swój głos.
Czym jest Zespół ds. budżetu partycypacyjnego w dzielnicy?
To grupa osób powołana uchwałą burmistrza do wypracowywania zasad budżetu partycypacyjnego w dzielnicy na 2015 roku, monitorowania i wspierania przebiegu budżetu oraz promowanie działań podejmowanych w ramach budżetu. W skład Zespołu wejdą mieszkańcy, organizacje pozarządowe, radni Rady Dzielnicy i osiedli oraz urzędnicy.
Kto może zgłosić się do Zespołu?
Do Zespołu może zgłosić się mieszkaniec dzielnicy lub organizacja pozarządowa (po jednym przedstawicielu z organizacji) działająca na jej obszarze.
:!: Uwaga! Uczestnictwo w Zespole wyklucza możliwość złożenia projektu w ramach budżetu partycypacyjnego w dzielnicy przez członków Zespołu.
Jak można zgłosić się do Zespołu?
Wystarczy przekazać swoje zgłoszenie na adres konsultacjespoleczne@urzadochota.waw.pl lub złożyć w punkcie informacyjnym Urzędu Dzielnicy Ochota, ul. Grójecka 17a. W zgłoszeniu należy podać imię, nazwisko, kontakt mailowy lub telefoniczny oraz zaznaczyć czy dana osoba zgłasza się jako osoba fizyczna czy organizacja pozarządowa.
Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 13 października 2013 r.

Jak będą wybierani członkowie Zespołu?
5 przedstawicieli organizacji pozarządowych
Po zebraniu zgłoszeń odbędzie się spotkanie z przedstawicielami zgłoszonych organizacji pozarządowych, w trakcie którego (po dyskusji o planowanych działaniach i potencjale organizacji) nastąpi wybór 5 przedstawicieli spośród wszystkich zgłoszonych organizacji. Jeśli zgłosi się mniej osób niż 5 przedstawicieli organizacji albo równo 5, wtedy wszystkie osoby wejdą w skład Zespołu.
5 przedstawicieli mieszkańców
Po zebraniu zgłoszeń odbędzie się spotkanie ze zgłoszonymi osobami. Na spotkaniu odbędzie się dyskusja o planowanych działaniach, potencjale i możliwościach czasowych poszczególnych osób. Następnie ze wszystkich zgłoszonych zostanie wylosowanych 5 przedstawicieli mieszkańców. Spotkanie kończy się dyskusją nad możliwościami uczestnictwa osób niewylosowanych i ich chęci uczestnictwa w dalszych krokach procesu. Jeśli zgłosi się 5 mieszkańców albo mniej niż 5, wszystkie osoby wchodzą w skład Zespołu.
:idea: Terminy spotkań zostaną podane na stronie urzędu oraz na stronie www.konsultacje.um.warszawa.pl i przekazane wszystkim zgłoszonym.

W skład Zespołu wejdą również:
• urzędnicy (5 osób wyznaczonych przez burmistrza),
• po jednym przedstawicielu klubów działających w Radzie Dzielnicy, wytypowanych przez klub (liczba osób zależy od liczby klubów w dzielnicy),
• po jednym radnym z działających rad osiedli, wskazanych przez radę osiedla (liczba osób zależy od liczby rad osiedli w dzielnicy).

W dzielnicach, w których nie ma rad osiedli, ta grupa nie jest w Zespole reprezentowana.

Jak będzie wyglądała praca Zespołu?
Szacujemy, że do końca 2013 r. odbędą się około 3-4 spotkania oraz co najmniej 10 spotkań do połowy września 2014 r. Termin zakończenia prac Zespołu – połowa września 2014 r. Członkowie Zespołu ze strony społecznej nie będą pobierali wynagrodzenia za pracę, pracownicy urzędu dzielnicy i radni będą uczestniczyli w spotkaniach zespołu w ramach obowiązków służbowych.
Co wydarzy się dalej?
Zespół zostanie powołany uchwałą Zarządu Dzielnicy i rozpocznie prace nad zasadami realizacji budżetu partycypacyjnego w dzielnicy.
Jak będzie przebiegał budżet partycypacyjny w naszej dzielnicy?

Przebieg budżetu partycypacyjnego wypracuje Zespół ds. budżetu partycypacyjnego, a następnie zostanie on poddany konsultacjom społecznym. Każdy z mieszkańców będzie mógł zgłosić swoje pomysły i uwagi do zaproponowanego harmonogramu. Następnie, na podstawie wyników konsultacji, Zespół opracuje ostateczny kształt przebiegu budżetu partycypacyjnego w dzielnicy.
Źródło: http://www.urzadochota.wa...hp?str=7&id=905

IMG_5239.JPG
Może ktoś zainteresuje się strasznymi podwórkami i zgłosi je do budżetu obywatelskiego Ochoty ? Tu widzimy podwórko pomiędzy przedwojennymi kamienicami przy ulicy Sękocińskiej.
Plik ściągnięto 141 raz(y) 1,89 MB

Budżet Partycypacyjny na Ochocie.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 224 raz(y) 24,11 KB

Ostatnio zmieniony przez Baba Jaga 2013-10-11, 09:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
KulturKampf 

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa-ul. Mochnackiego
Wysłany: 2013-10-11, 21:47   

Podwórka i place zabaw na tych podwórkach - to najzupełniej słuszny cel części takiego budżetu. Jednak musi to ktoś zgłosić - mieszkańcy, rada osiedla czy wspólnota, spółdzielnia. Ciekawe, co ludzie zgłoszą. Oby nie jakieś głupoty i zupełnie nieważne społecznie projekty, lub wręcz jakieś fanaberie wydumane przez "nawiedzonych" ludzi żyjących z dala od prawdziwej biedy i problemów.

Z kategorii spraw bardziej wydumanych, choć dotykających rozwścieczającego i całkiem realnego tematu, ja zaproponowałbym wykupienie - w ramach budżetu partycypacyjnego - Domu Pogrzebowego (projektu pana Gamdzyka) na Placu Narutowicza, a następnie wyburzenie go :-o . Możliwe, że to zgłoszę - jednak pewnie nikt tego nie zrealizuje, bo w ten sposób zostałoby udowodnione, że nie istnieje żadna koncepcja i na wygląd i charakter miasta Warszawy, żadna polityka miejska na przyzwoitym poziomie, a wiele pieniędzy obywateli Warszawy jest marnowanych (w tym akurat przypadku na pensje zaangażowanych w sprawę urzędników).

Dom Pogrzebowy na Placu Narutowicza już prawie gotowy ... Zabytkowy budynek Antonina został skutecznie przesłonięty..JPG
Plik ściągnięto 42 raz(y) 2,1 MB

 
 
Baba Jaga 

Dołączyła: 21 Sty 2011
Posty: 709
Skąd: Warszawa, Ochota-Szczęśliwice.
Wysłany: 2013-10-13, 19:32   

Ja mam propozycję innego typu dla sensownego wydania pieniędzy publicznych. Mieszkańcy Ochoty (Warszawy również) nie są właściwie informowani o różnych terminach, wydarzeniach czy inicjatywach samorządowych bądź ważnych dla mieszkańców. Nie ma kanału informacji, który by łatwo docierał w sposób szybki i nowoczesny, prócz strony internetowej Urzędu dzielnicy Ochota, na której informacje zamieszczane są bardzo często ex post lub na ostatnią chwilę. Najczęściej bowiem dowiadujemy się o wielu sprawach, jak już się wydarzyły :-( . Takie podejście skutkuje małą aktywnością mieszkańców oraz nieufnością - ludziom się wydaje, że nikomu z samorządu nie zależy na masowym uczestnictwie mieszkańców w niektórych sprawach bądź po prostu nie dba się o zdanie mieszkańców w konkretnych sprawach.
Dla skutecznego, ale i efektownego informowania mieszkańców dzielnicy i gości proponuję zainstalować nowoczesne ekrany np. na budynku Urzędu Ochoty lub w innym dobrze widocznym miejscu. Takie rozwiązania stosuje się nie tylko w dużych miastach ale i w mniejszych ośrodkach. Przykładowo na parkingu piętrowym zbudowanym przez miasto Kielce (Przeds. Usług Komunalnych Kielce) w samym starym centrum miasta za ratuszem kieleckim i rynkiem umieszczone są wielkie ekrany informujące o najważniejszych sprawach toczących się w Kielcach, inwestycjach, planach, imprezach bądź ogłoszeniach ważnych dla mieszkańców. Poniżej zamieszczam zdjęcie - po lewej stronie widać ekrany na budynku - nawiasem mówiąc wyjątkowo ładnym i funkcjonalnym z pięknymi pionowymi taflami szkła - z wodą i podświetleniami oraz fontannami u podnóża.

IMG_0103.JPG
Na budynku 4-piętrowego parkingu miejskiego w centrum starych Kielc są ekrany informujące o najważniejszych wydarzeniach, informacjach bądź ludziach w mieście. To nowoczesny, efektywny i efektowny sposób informowania mieszkańców.
Plik ściągnięto 49 raz(y) 1,97 MB

_________________
BABA JAGA
Ostatnio zmieniony przez Baba Jaga 2013-10-13, 19:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Misiu2121 

Wiek: 33
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: Warszawa, Ochota
Wysłany: 2013-10-16, 22:35   

Ja może napiszę coś niepopularnego - uważam, że w każdej dzielnicy powinna być chociaż jedna łaźnia publiczna. Są niekiedy ludzie włóczący się, bezdomni (na placu Narutowicza dosyć często widywani) - dla nich kąpiel to byłoby błogosławieństwo. Wiem, że większość ludzi uważa, że jeżeli 'taki menel" tak żyje, to znaczy, że tak chce lub sam sobie na taki los zasłużył. Więc nie musi się też myć. Z reguły to alkoholicy, ale czasem wszystko zaczęło się od zwykłych problemów z psychiką lub trudnościami w życiu lub tymi sprawami łącznie. Z czasem alkohol stał się jedynym towarzyszem. Wiem, ponieważ zdarzył się w mojej rodzinie taki przypadek - człowiek w końcu jakoś się uratował od całkowitej nędzy (został gorliwym Świadkiem Jehowy i ta grupa i nowa wiara go uratowała ! ..) i właśnie od niego usłyszałem, jak bardzo nie czuł się człowiekiem, bo nie mógł się w czasie włóczęgi nigdzie umyć. Możliwe, że z takiej łaźni skorzystaliby też ludzie, których warunki mieszkaniowe są złe - są jeszcze takie mieszkania bez ciepłej wody, na Ochocie też. Lub, gdy mieszkają w wiele osób w jednym małym mieszkaniu ...
_________________
Misiu2121
 
 
Baba Jaga 

Dołączyła: 21 Sty 2011
Posty: 709
Skąd: Warszawa, Ochota-Szczęśliwice.
Wysłany: 2013-10-17, 23:14   

PONIŻEJ DWA CIEKAWE ARTYKUŁY, KTÓRE PRZYNOSZĄ DAWKĘ INFORMACJI, JAK WPROWADZANO BUDŻETY OBYWATELSKIE W INNYCH MIASTACH ORAZ POWINNY NAS SKŁONIĆ NAS DO REFLEKSJI OGÓLNEJ O SAMORZĄDZIE...

O budżecie obywatelskim z samorządami z całej Polski

W Radomiu trwa ogólnopolska konferencja o budżecie obywatelskim pod hasłem "Konsultacje czy współdecydowanie?" Do naszego miasta przyjechało ok. 60 przedstawicieli samorządowych z całej Polski, m.in. z Sopotu, Poznania, Łodzi, Wrocławia czy Warszawy, by porozmawiać o sposobach wprowadzenia i realizacji BO w swoich miastach. - Po ponad 20 latach wstępnej nauki w samorządzie polskim czas na postawienie drugiego kroku - mówi Andrzej Kosztowniak, prezydent Radomia i gospodarz konferencji.

Ogólnopolska konferencja o budżecie obywatelskim potrwa od 16 do 17 października. Samorządowcy spotkali się w Zespole Szkół Muzycznych w Radomiu, by debatować na temat możliwości, jakie daje budżet obywatelski, różnych sposobów jego realizacji, jak mobilizować społeczeństwo do głosowania, jak wyjść naprzeciw ich potrzebom. Niektóre miasta już wprowadziły BO, a niektóre jeszcze nie, dlatego ich przedstawiciele przyjechali do Radomia, by uczyć się na bazie doświadczeń innych.

BUDŻET OBYWATELSKI WE WROCŁAWIU

- We Wrocławiu prowadziliśmy pilotażowy program budżetu obywatelskiego. W ciągu kilku miesięcy zrobiliśmy kampanię informacyjną, promocyjną. Wrocławianie zgłosili 240 projektów, z czego do głosowania przeszło ok. 140. Osiem z nich zostało wybranych do realizacji w 2014 r. To m.in. place zabaw, place rekreacyjne, remont jedynego tramwaju zabytkowego Wrocławia. 52 tys. ludzi wzięło udział w głosowaniu. Uważamy, że to bardzo dużo, jak na pilotaż BO. W tym roku przeznaczyliśmy 3 mln zł na realizację projektów z pilotażu BO, ale docelowo w przyszłym roku na budżet obywatelski chcemy wydać 20 mln zł - informuje Bartłomiej Świerczewski z Urzędu Miasta Wrocławia.

BUDŻET OBYWATELSKI W SOPOCIE

Swoimi trzyletnimi doświadczeniami z budżetem obywatelskim dzielił się Piotr Kurdziel, radny miasta Sopotu.

- Korzystamy z wiedzy, doświadczeń i pomysłów mieszkańców. W każdym roku budżet obywatelski ewoluuje. 9 listopada rozpoczynamy prace nad czwartym już z kolei BO w Sopocie. Najtrudniej jest wyciągnąć ludzi parę razy, rozmawiać z nimi przy okrągłym stole, wymieniać się pomysłami, czasami się kłócić, budować ten cały projekt. To trzeba robić stopniowo. Jeżeli wiemy, że jest opór materii, że serial telewizyjny jest ciekawszy niż dyskusja z sąsiadem o ważności placu zabaw czy chodnika, to róbmy to stopniowo. A skoro inne miasta wchodzą w realizację BO to znaczy, że jest on chwytliwy, że warto. To naturalne, że ludzie będą chcieli decydować, na co chcą wydać swoje pieniądze. W Sopocie zrobiliśmy chodniki, place zabaw. To w sumie nasz psi obowiązek. Cieszą projekty miękkie typu zajęcia w domach kultury, festyny, zmiana trasy autobusu, system podziemnej segregacji odpadów. Sopocianie głosowali w punktach wyborczych i w internecie. Głosowanie internetowe to przyszłość budżetów obywatelskich - komentuje Kurdziel.

Prezydent Radomia Andrzej Kosztowniak mówił celowości konferencji i o sposobach realizacji budżetu obywatelskiego, które sprawdziły się w naszym mieście.

- Ogólnopolska konferencja na temat budżetu obywatelskiego służy przede wszystkim zainicjowaniu procesu, jakim jest współdecydowanie. :idea: Po 20 latach doświadczeń w polskim samorządzie skłania nas do tego, byśmy postawili kolejny poważny krok w zarządzaniu swoimi miejscowościami jako mieszkańcy, ale również jako współdecydujący. Z tej drogi nie ma odwrotu. Jestem gorącym zwolennikiem sprawowania takiej władzy. Ona może wiele nauczyć, m.in. komunikowania się z ludźmi. BO będzie decydował o kształcie polskiego samorządu w przyszłości. Radom wypracował inną drogę realizacji BO. Najbardziej poszliśmy do przodu. Novum jest zaangażowanie młodych ludzi 16- i 17-latków, mieliśmy też inną formę zgłaszania swoich pomysłów, mobilne urny, które być może będą wykorzystywane w innych miastach. Przez kolejne lata będziemy się uczyć budżetu obywatelskiego. Chcę, byśmy rozmawiali na temat realnego rozwoju naszego miasta. Potrzeba nam wzajemnej edukacji i zaangażowania. Samorząd to wspólnota.

Z radomskiego budżetu obywatelskiego Radom w 2014 r.zrealizuje 11 projektów za łączną kwotę 3 mln zł.
K.S.
ŹRÓDŁO: :arrow: http://www.radomnews.pl/i...ewsmore&nr=5817



Stanowisko prezydenta Andrzeja Kosztowniaka ws. Kontraktu Terytorialnego

Kontrakt terytorialny dla województwa mazowieckiego w kształcie proponowanym przez zarząd województwa jest bardzo niekorzystny dla Radomia. Jego twórcy skupili się na zaspokojeniu potrzeb Warszawy i jej obszaru metropolitalnego, całkowicie skazując na niebyt pozostałą część województwa. - W imieniu samorządów regionu radomskiego chcę wyrazić nasze oburzenie i zaprotestować przeciw takiej marginalizacji obszarów pozametropolitalnych - pisze prezydent Andrzej Kosztowniak.

Prezydent Radomia Andrzej Kosztowniak w piśmie skierowanym do Zarządu Województwa Mazowieckiego zaapelował o zmianę listy projektów, w taki sposób, by uwzględniały potrzeby i interesy obszarów leżących poza i tak już dobrze rozwiniętym Obszarem Metropolitalnym Warszawy, dbając o prawdziwą spójność społeczną i terytorialną.

- W imieniu samorządów regionu radomskiego chcę wyrazić nasze oburzenie i zaprotestować przeciw takiej marginalizacji obszarów pozametropolitalnych. Tak bezpardonowe działania i kształtowanie polityki prorozwojowej i inwestycyjnej w województwie na rzecz stolicy, to pogwałcenie zasad polityki spójności i odstąpienie od wyrównywania dysproporcji w wewnętrznym rozwoju województwa – pisze w piśmie prezydent Andrzej Kosztowniak.

Kontrakt terytorialny ma być rodzajem umowy między rządem i samorządami poszczególnych województw. Teoretycznie miał pozwolić na lepszą koordynację działań obu tych szczebli oraz dopasowanie finansowania inwestycji do specyficznych potrzeb i mocnych stron każdego regionu. Inwestycje wpisane do kontraktu na czołowych pozycjach otrzymają dofinansowanie z budżetu państwa i Unii Europejskiej, a jest to – wobec ich pokaźnych kosztów – niezbędny warunek, aby mogły być zrealizowane. Formułowaniem kontraktu dla Mazowsza, wartego ponad 3 mld euro, zajmuje się Mazowieckie Biuro Planowania Regionalnego.

red. K.S.
źródło: Urząd Miejski Radom
ŹRÓDŁO : :arrow: http://www.radomnews.pl/i...ewsmore&nr=5828

IMG_6871.JPG
TRAMWAJ TURYSTYCZNY NA PLACU NARUTOWICZA
Plik ściągnięto 50 raz(y) 2,14 MB

_________________
BABA JAGA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template forumix v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
stat4u
Kopiowanie tre?ci i zdj?? z portalu i forum bez zezwolenia zabronione